lördag 9 februari 2008

Dagens

Jahapp, så har man fått sig dagens utskällning. På jobbet alltså. Alla som har kontakt med någon sorts av kunder vet nog vad jag pratar om, när jag säger att det verkar finnas folk till allt. Oftast brukar jag ha ganska gott tålamod och om det tryter, brukar jag upprepa mantrat: Du är inte gift med personen ifråga, du behöver bara prata med honom, inte bo med honom (eller henne). Det brukar funka ganska bra.

Idag är jag på rätt gott humör och utskällningen till trots, är jag faktiskt på nästan bättre humör när jag lägger på luren! Ibland kan man bara inte låta bli att skratta (tyst förstås)... Ibland blir kunderna parodier på sig själva. Ibland kan man nästan säga kundens argument innan kunden säger det själv.
Så var det idag. Check, check, check... Det rasslade till i fördomslådan och alla klassiska argument uttalades. Jag skulle lika gärna kunna ha ringt till mig själv. Jag tror att jag lyckades pricka in 8 av tio repliker. Jag är nog ganska nöjd med mig själv ändå!

Inga kommentarer: