tisdag 26 februari 2008

Fiffiluringar

Ibland när jag har svårt att sova går min hjärna på högvarv (eller är det just därför jag har svårt att sova?) och jag fiffilurar på alla möjliga konstiga saker. Igår fick jag snilleblixtar gällande köket i stugan. Vi har nämligen blivit med en extra diskmaskin som ska få plats därute. Plus en "toppmatad" frysbox. Detta ska trängas ihop i ett kök som har en avställningsyta som är exakt 9 cm bred.

Min fiffiga lösning som dök upp igår går ut på att flytta frysboxen till ett litet rum bredvid köket samt att ta ner en vägg. Jag har våndats över detta kök och hur opraktiskt det är och nu verkar det som att det kommer att lösa sig finfint!

Undrar varför man kommer på så bra saker sådär mitt i natten när det är praktiskt omöjligt att ta tag i dem på annat sätt än att möjligtvis skriva ner dem? Är det av samma anledning som man kan bli grymt sugen på att ge sig ut på en löprunda när klockan närmar sig 23.30? Både idéer eller löplust lyser med sin frånvaro under de timmar då normala människor utövar liknande aktiviteter. Jag kan också få värsta städdillet mitt i natten.

Beror detta på att jag är en så kallad B-människa eller är jag bara småtokig?

1 kommentar:

Helena på ROOM & serve sa...

Kul att du gillade min blogg!
:o)