söndag 17 februari 2008

Hyfs

Hallå, kan någon ta tag i personalansvarig person på Bauhaus? Ärligt talat, hur dåligt betalar de sina anställda egentligen? Jag anar nämligen att det finns ett samband mellan taskigt betalt och otrevlig personal. Jag förstår verkligen inte varför de jobbar i butik överhuvudtaget. Varje gång vi har handlat på B går vi ut därifrån förundrade över hur sura de som jobbar där är.

Jag vet att det kan bero på hur kunder beter sig osv, men iom att jag själv har arbetat inom bygghandeln i nio år, så anser jag att jag är den nästintill perfekta kunden. Jag suckar aldrig över att det tar tid, jag himlar aldrig med ögonen när de gör fel, jag hälsar alltid och ser vederbörande i ögonen och försöker att le. Jag brukar som sagt bete mig vettigt, men varje gång vi handlar där slås vi av att de verkar så oinspirerande och otrevliga. Varför?

Jo, jag vet att jag kanske inte borde gå dit och handla. Numera gör vi bara det om vi vet vad vi ska ha och priset gör det försvarbart att tolerera lite otrevlig personal. Men jag undrar fortfarande varför??

Redigering: Ok, jag blev gnällig igår. Alla som arbetar där är inte sura. Det finns faktiskt två stycken som har varit trevliga. Men resten är mer eller mindre otrevliga...

Inga kommentarer: