torsdag 21 februari 2008

Inspiration

Åh, vad fint en del har i sina hem! Jag har suttit och surfat runt på olika inredningsbloggar och blir så sugen på att greja. Oftast tänker jag: Men vi bor ju i hyresrätt, man kan väl inte göra så mycket då? Det verkar som om det är något som Livinglikelinda har missat. Kolla in hennes blogg med superseriös renovering av just en hyresrätt! Jag som tyckte att vi var seriösa som ville byta bänkskivor och skåpshandtag...

Nåväl, jag har ju lite att pyssla med här hemma, det saknas ju inte projekt direkt. Idag får vi t ex en stor diskmaskin, så den lilla får åka ut till Rucklet. Utan diskmaskin är det ingen semester, som en kompis uttryckte det i somras.

Jag tycker nog att vi har kommit en liten bit på vägen i "renoveringen" av lägenheten iallafall. Väggarna har ju faktiskt bytt färg i de flesta rummen och det har hänt litegrann...

6 kommentarer:

Linda P sa...

Hallå du och tack för titten, kommentarerna och så detta inlägg :) Kul att det man gör kan vara av intresse för någon annan också och att inspireras av!!

Vilken snygg färg ni har fått upp på väggen :) Var har du hittat spegeln?

Jo, sen var det ju det här med hyreslägenhet. Alltså, vi har ju inte bekostat allt själva men lite grann. Och eftersom vi inte tänker flytta förrän de bär ut oss så ser jag ingen anledning till varför jag inte ska få ha det litet fint omkring mig, trivas och må bra. Eller hur!??! Men att byta knoppar i köket är ju en början ;) Ha det gött!

Jo sa...

Spegeln kommer från IKEA, vi har väl bara satt den på "tvären" istället för som vanligt.. Man ska absolut greja i sin hyresrätt så man trivs i den, det är min åsikt också, även om jag hittills inte har brutit upp några golv ;)

Linda P sa...

Helt ok med länk, det är bara kul! Duuu, de mönstrena med damer på som du fyndat, den högra har jag exakt likadan fast utan färg...

Linda P sa...

Nej, nej jag har inte sytt mönstret. ÄR urusel p åatt sy. Kan knappt sy en rak kant... HA det fint!

Miss Upsey Daisy sa...

Ni har ju jättefint hemma.. och med tanke på att ni grejat både hemma och i stugan.. Jättebra jobbat ju!

Jo sa...

Miss UD: Tack! :) Finare ska det bli. Blev som sagt inspirerad av Linda..