fredag 29 februari 2008

Kulingvarning

Imorgon var det ju egentligen dags för oss att äntligen få båten i sjön och sedan ta oss ut till stugan. Nu säger de på SMHI att det ska blåsa, så de har utfärdat kulingvarning. Med andra ord: vi kommer inte att kunna ta oss ut till ön hur gärna vi än vill! Inte om man vill vara säker på att kunna ta sig tillbaka det vill säga... Och det vill nog iallafall min chef att jag ska. Hade det varit upp till mig, hade jag gärna blivit både inblåst och insnöad på ön i en vecka eller två.

Jag vill, jag vill, jag vill!! Men min vilja växer uppenbarligen i skogen (Som mamma sa när man var liten. Jag fattade inte det uttrycket då, och inte nu heller om jag ska vara ärlig).

Jag ville ju måla färdigt i smårummen, mäta fönster mm så jag kan fiffa (fixa o trixa till gardiner mm). För tillfället är de ju oinredda, dvs inga textilier alls. Jag vill fiffa! Jag är fiff-sugen!

Rum utan fiff

2 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Usch så trist med storm när man vill åka båt & fiffa ;) Förstår dig mer än väl! Hoppas du får en fin helg ändå...

Kram Jes

Jo sa...

Jes: Mja, helgen blev ju sådär som du kan se i inläggen.. :( Men tack ändå!