torsdag 14 februari 2008

Mat-projekt

Jag har en liten egenhet när det gäller mat.. Jag försöker aktivt att lära mig att äta vissa saker. Förra året var det bl.a. avokado och sushi som var på agendan. Ett annat år fick jag jobba en hel del för att lära mig att dricka rödvin, men det löste sig rätt bra genom att spendera två veckor i Toscana. Där kostade en treliters Bag In Box 50 kr och det var riktigt bra chiantivin! Numera skulle jag till och med kunna säga att jag är en hejare på att dricka rödvin! Jag får ju erkänna att jag har haft väldigt bra sparringpartners i just det projektet...

Jag tror att ett av årets "projekt" ska bli att lära mig att dricka champagne. Ett annat år ska jag lära mig att inte äta vissa saker, t ex på tok för mycket choklad, men inte i år. Ett annat år.

Inga kommentarer: