måndag 18 februari 2008

Sanningens ögonblick

Idag var det dags för Judgement Day. Kollegan återvände efter sin månadslånga resa till Chile. Skulle hon ha med sig en rosenrasande chilenska som skulle kasta saker och okvädningsord mot mig? Skulle jag få be andra kollegor om skydd och skulle jag behöva se mig över axeln var jag än gick under närmaste månaderna?

Nej, självklart inte. Det hade gått hur bra som helst med klänningen och västen. Resten av resan hade tydligen haft inslag av jordskalv, 5 timmar turbulens på planet hem, missad transfer och förlorat VISA-kort, men dessa missöden kunde iallafall inte tillskrivas mig, så jag är rätt nöjd.

Jag brukar ju vara rätt nöjd. Jag har faktiskt hittills aldrig haft en kund som har varit missnöjd (eller iaf inte tillräckligt för att säga något till mig). Men det hjälper inte, jag bli bara så nervös ändå.

Om detta, mot förmodan, skulle läsas av någon blivande "kund" till mig vill jag bara framföra följande: Det finns egentligen bara två regler som man som kund förväntas följa:
1: Återkoppla i rimlig tid efter tillställningen
2: Ge mig foto på utstyrseln in action.

Det där med framförhållning när det gäller tid eller betalning osv är sekundärt. Men för denna gång kan jag andas ut. Kusten är klar.

Inga kommentarer: