onsdag 20 februari 2008

Snart premiär!

Snart, snart, snart, närmare bestämt nästa vecka är det dags för premiärtur till stugan! Snart får jag åka i Lilla Röd och se vad som har hänt under de få månader vi har varit borta. Jag är spänd av skräckblandad förväntan. Dels vill jag se vad som har hänt i rabatterna (tantvarning again, I guess..). Inte för att jag tror att det har skett ett mirakel och att vi har fått något som liknar trädgård, utan för att se om något av det jag tryckte ner i höstas har haft lust att titta upp. Dels har vi ju det där med mössen...

Tänk om de har överlistat oss och våra fiffiga fällor och helt enkelt tagit över stugan totalt. Typ bildat en jättekoloni, ätit isolering och muterat till jättebamsingar till möss. Eller tänk om de har gått på/i fällorna och det ligger högar av dem där? Jag anar att det blir J som får ta hand om dem... Hrm. Eller så har det varit så varmt ute att de har beslutat sig för att stanna i sina bon utomhus? Yeah, right.

Oavsett: Jag längtar till vårt lilla Ruckel och kan knappt bärga mig!





2 kommentarer:

Annika sa...

Vad spännande att få kolla in stugan igen! Gissar att det kommer mycket spännande i rabatterna :) När vi flyttade hit kom det upp nya spännande saker varje vår, så höll det på i 5 års tid...

Jo sa...

Ja, och spännande att se om jag har något som kan liknas vid gröna fingrar :) Jag satte lite lökar i höstas, men det finns nog en hel del i rabatten sedan tidigare som har chans att komma upp nu när vi har rensat lite! :)