måndag 25 februari 2008

Soligt

Idag fick jag sådana vårkänslor när jag kom till mitt kontorsrum och såg att och solens strålar lyste upp hela rummet, att jag var tvungen att öppna dörren till den franska balkongen. Tyvärr tänkte jag inte på att det blåser en hel del, så jag fick pressa igen dörren och ägna en liten stund åt att plocka ihop alla papper som for runt. Kollegorna var väl inte jättenöjda med korsdraget jag skapade heller.

Men men, det var det värt för att få lite vårfeeling. Snart är våren här på riktigt! (Ja, jo, jag vet att alla tjatar till förbannelse om den stundande våren, men för mig som avskyr mörker och kyla är detta verkligen något jag ser fram emot, så jag får tjata lite iallafall...)

2 kommentarer:

Fröken L sa...

Om några dagar är det mars, om en månad är det påsk. Så visst får man längta efter våren, den är ju förhoppningsvis snart här :)

Jo sa...

Jag har hört rykten om att den faktiskt redan ÄR här! På Botaniska trädgården i Gbg har blommorna redan deklarerat det iallafall! :)