onsdag 20 februari 2008

Tantvarning II

Jag har inte direkt haft någon större åldersnoja. Brukar oftast känna mig hyfsat i fas med min ålder osv. Men ibland händer det saker som skakar om en lite. Som på senaste nyårsfesten t ex.. Jag var nykter (bara DET borde ha gett mig en liten förvarning om vad som komma skulle). Inte på grund av att jag var gravid eller så (vilket dock andra var på festen, så jag var inte ensam om att vara nykter iaf), utan på grund av att jag var dunderförkyld och kände att jag inte ville vara tokförkyld OCH bakis dagen efter (okej, tecken även där..). Att stå och vänta på taxi/spårvagn tillsammans med två tusen andra mitt i natten lockade INTE.

Det visade sig iofs vara ett stort misstag att vara nykter och ha lock för öronen på just denna festen eftersom de andra sjöng, eller nåja, försökte sjunga till Sing Star. Inte vackert.

Denna skojiga sysselsättning lockade till sig grannar som också ville vara med och leka och det var då Tant-Jo visade sitt fula ansikte. I vanlig ordning låg det dussintals med skor i hallen och ytterkläder hängde överallt. Jag hade, i likhet med alla andra tjejer, lagt min handväska i hallen vid mina skor coh tänkte inte vidare på det.

När grannarna kom, så kom tanken "Jag vet ju inte vad detta är för människor", så jag tog helt sonika min handväska och la den i värdparets sovrum. Jag hade aldrig gått och lagt undan min handväska "utifall att" för tio år sedan. Inte ens tanken hade susat förbi. Men är man tant, så är man....

2 kommentarer:

Titti sa...

Det är helt enkelt dags att gå ut och rasta dig snart :)
Här ska blandas drinkar!!!

Jo sa...

*S* Tur att det finns ungdomar som kan ta hand om mig :)