onsdag 27 februari 2008

Yoga

Idag var det dags för yoga igen. Jag försöker nämligen börja röra lite mer på mig. Just när det gäller yogabiten så har jag inte riktigt fått kläm på vad eller hur jag ska göra. Som gammal rugby- och fotbollsspelare får jag ju erkänna att det här med andlighet och smidighet inte riktigt är min kopp te.

Det är tydligen meningen att man ska sitta eller stå i konstiga ställningar, göra rörelser, andas OCH titta på "hjässan inifrån" på en och samma gång. Vad fasen, släng hit en boll så ska jag visa hur man tränar på riktigt.

Inte nog med att det är en skum träningsform i sig, jag tycker faktiskt att det är rätt jobbigt. Koordination har ju aldrig varit min största talang och jag får kämpa en del. Döm om min förvåning när jag tjuvläser i en fitnesstidning i affären och får se att Kundinili-yoga har styrkegrad 1 av 5...? Det kan väl inte stämma? Men det var inte det enda som fångade mitt intresse. Tydligen har "min" yoga också sektgrad 3 av 5?

Jag blir nästan lite besviken. Jag trodde att sekter hjärntvättade folk och att det var sådan fantastisk stämning i gruppen att man inte vill umgås med någon annan. Jag har inte sett något sådant alls. Tacka vet jag rugby, där åt man iaf mat ihop med motståndarlaget efter matchen och sammanhållningen var grym.

3 kommentarer:

Titti sa...

Hej! Om du har likadana grytlappar som jag har, tyder det på att du måste ha exeptionellt god smak!! ;-)/Kramiz

~ankiann~ sa...

:) Du kommer igång med yogan ska du se :)

Jo sa...

Jag hoppas det, jag har betalt i förväg, så om inte annat får jag väl testa 6 ggr till för att få någon valuta för pengarna... ;)