onsdag 5 mars 2008

Bokrea

Jag hade lovat mig själv att inte gå på bokrean i år. I vanliga fall går jag bärsärkagång och förköper mig totalt under rean, men eftersom vårt hem just nu saknar bokhyllor, så kände jag att det var dags för köpstopp på böcker.

Vi hade ett gäng Billyhyllor i björk som fyllde sitt syfte som förvaring, men lämnade lite att önska i inredningsväg, så de slumpades bort på Blocket strax efter flytten till vår nuvarande lägenhet. (Vi flyttade hit i juli förra året..) Sedan dess har böckerna stått i kartonger, alternativt legat i högar på sovrumsgolvet. Vi ska ju fixa
stringhyllor till sovrummet och förvaring i arbetsrummet, men tills dess är det alltså tänkt att vi ska ha bok-köpstopp.

Jag undvek att åka in till centrum under den första reaveckan för att icke inledas i frestelse. Jag klarade mig jättebra, ända till jag skulle handla mat på Ica Maxi. Där föll jag till föga. Jag kom i allafall bara hem med fyra böcker, annars brukar det vara minst det fyrdubbla. Skörden ser ut såhär:


Man kan ju helt klart skönja en viss våldshobbyinriktning i inköpen. Hur Nicke Nyfiken kommer in i bilden vet jag inte riktigt. Jag gillade helt enkelt den boken när jag var liten och var tvungen att köpa den. Jag gillade av någon anledning speciellt det där när han åt upp pusselbiten. (Jag kanske tyckte om att det fanns fler än jag som hade dumma idéer för sig?)

6 kommentarer:

Titti sa...

Hej!
Bra idé med punchpralinerna! Tack! och dina bokinköp kan jag ju bara säga att jag tycker de såg alldeles nödvändiga ut! ;-) Jag är själv boktokig och likadant med min sambo så trots att jag rensar med jämna mellanrum så får vi inte plats i våra 7 billybokhyllor! Alla böcker är antingen favoriter eller nödvändiga! :-) /Kramiz ps. kan jag länka dej från min blogg?

Jo sa...

Titti: Rensa bland böcker? Är du inte klok människa? ;) Du får gärna länka till mig! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Klart att du får handla böcker.. det är bara en förberedelse för stinghyllorna ju!

Linda P sa...

Heej du! Tackar så mycket för gratulationerna på min förlovningsdag. Jag har varit iväg så jag har inte kunnat svara tidigare.

Jag kunde inte låta bli, så jag köpte två inredningsböcker på rean igår .)
Ha det fint! kram Linda

Jo sa...

Miss UD: aah, så kan jag ju faktiskt välja att se på det. Smart! :)

Linda: Välkommen hem igen då! :) Det fanns inga böcker om heminredning på Ica Maxi. Tur var det.. :D

fanny sa...

tack för dina snälla och värmande ord :) blev jätteglad! jag längtar jättemycket. det är ju inredning jag vill jobba med. så det är det som snurrar i huvudet den mesta tiden på dygnet :) hoppas du mår bra, kram! fanny