lördag 22 mars 2008

Byte av sovrum

Vårt sovrum i stugan (eller Master Bedrum som vi föredrar att kalla det ;-) ) är lite väl stort och lite dumt att värma upp ordentligt, så vi har tillfälligt bytt sovrum till ett av de mindre. Jag har inte hunnit fiffa till det ännu, men om man jämför med hur det såg ut tidigare, så tycker jag att vi har fått det rätt mysigt. Katterna är dock lite konfunderade över var jag tar vägen hela natten när jag kryper upp i överslafen. Eller kryper och kryper förresten... Jag får nog inget pris för min smidighet direkt. Sambon fnissar en hel del när jag stånkar upp och ner för den där knepiga stegen. Hur i hela friden gjorde man när man var liten? Hur kunde man klättra och greja då? Jag har bestämt mig för att tro att det beror på mina långa ben snarare än min ålder..

7 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Det är en konst att klättra upp.. men ännu större konst att hoppa ner när man precis har vaknat.. Det gör ont!

Jo sa...

Jo tack, den biten är inte så snygg den heller. Nu ska jag göra ett nytt graciöst försök att ta mig upp!

fingerspitz sa...

Ni verkar ju ha det rätt mysigt ändå utan fullt antal proppar. Skönt att få fira påsk i stugan, det är ju nackdelen med vår koloni.

Just nu är det alldeles för kallt för att kunna sova över och dessutom har vi inget vatten. Glad påsk.

Jo sa...

Fingerspitz: Jo, vi klarar oss, men lite mer värme hade ju inte skadat :) Glad påsk till dig med!

Vaniljdrömmar sa...

Hej!
Så mysigt det ser ut i eran stuga! Hoppas det snart blir värme och sol och att blommorna har klarat sig.
Må så gott!
Helene

Titti sa...

Smidig som en åsna ;)

Jo sa...

Titti: Ja, det skulle man nog kunna kalla mig :) Jag är glad att J inte fick för sig att filma eller fota iaf!