söndag 2 mars 2008

Fler gröna fingrar

Nu är det bekräftat, min spirande våldshobby har nu definitivt övergått till en fullgod våldshobby! Idag har vi fortsatt plantera små frön.. Dagens små frön ska så småningom bli till lavendel, rosmarin, busktomater, kantlobelia, smultron och persilja. Och det var ändå bara de som kunde förkultiveras nu i mars :) Det kommer med andra ord att planteras mer framåt vårkanten. Hela arbetsrummet är nu fullt av små drivhus. Undrar hur det kommer se ut när de små plantorna har omskolats? (se så fina ord jag lär mig!)


3 kommentarer:

Vårt lilla hem sa...

Hihi, vilken härlig liten hobby! :)

Hoppas det blir fina plantor av allt ni har planterat. Jag är en sån person som gärna vill så frö och grejer med aldrig kommer till skott :)

Tack för din kommentar hos mig! :) Det går framåt med stickandet, tre garnnystan kvar :) Resultatet kommer på bloggen :)

Kramkram! Jenny

Miss Upsey Daisy sa...

Du är jätteduktig. Jag måste ta tag i det hela snart.

Jo sa...

Jenny: Jag har varit en som aldrig kommit till skott förut (du var allt lite skojig där ;) ), men nu när jag har blivit med trädgård tänkte jag få tummen ur. Jag har en vision om att de man driver upp själv kanske blir lite starkare. Och det kan behövas ute på ön :)
Spännande med stickprojektet! Jag ser fram emot att få se resultatet! Kramkram

MissUD: Ja, det får du göra!