tisdag 11 mars 2008

På växtfronten, en massa nytt

Nu har det hänt en hel del i arbetsrummet! Tyvärr inte på renoveringsfronten, utan snarare på växtfronten. Det har kommit upp massa små söta plantor från den sista omgången och den första omgången har skjutit iväg rejält. Det är så pass att vi får omskola både basilikan och fjäderstjärnvindorna nu i veckan. Väldigt skojigt! Vi kommer att få en massa basilika, så det kommer att räcka både till stugan och lägenheten.


Jag får dock erkänna att det inte stannar vid dessa plantor, utan det ligger ett antal till i pipeline... Bland annat köpte jag detta fiffinurliga lilla växthus med örter. Billigt och bra! (Ja, jo, det är en våldshobby...)

8 kommentarer:

Tjohalia sa...

Svar: Tack, jo håller med helt och hållet! Skulle vara en dröm att själv få inreda sitt badrum!

Oj det växer så det knakar! Önskar att jag också hade grönare fingrar. Vi har just köpt en flasklilja som jag hoppas överlever våran omvårdnad för en sån har jag velat ha länge :) Kram

Jo sa...

Tjohalia: Flasklilja? Det måste jag kolla upp, låter spännande.... :)

Linda P sa...

Hallllo! TAck för berömmet :)! Vad härligt med egenodlade örter att gå o plocka av när man känner för det, i matlagningen. Mums!

Jag hade ett gäng i fönsterkarmen i köket innan och de höll sig faktiskt ganska länge; persilja, timjan, rosmarin och nåt mer.... får nog införskaffa ett gäng nu när köket blivit klart. Kan du skicka över några ;)...

Mamma Millan sa...

God Kvällsingen!!!
oj så här odlas o planeteras...härligt!!!
Ha en go kväll!!
~~♥ Mille Mamman ♥~~

Sju rum och kök sa...

Jag får nog ta en sväng till rusta, det verkar ju finnas en fyndmöjlighet. :) Tack för titten!

Linda P sa...

Ja, vi skulle ta bort den gamla diskb�nken i k�ket och d� f�ljde s�klart kaklet med, eftersom den gick upp under kaklet. Men det l�ser vi... Ska f�rs�ka ragga tag p� kakel i samma storlek och s�tta upp. Och m�la, eftersom jag m�lat kaklet i k�ket med billck ju. Jag hade g�rna beh�llt v�ggen utan kakel, med den r�a betongytan fri, men det �r nog f�r extremt f�r min hyresv�rd s� jag v�gar inte fr�ga...

Vaniljdrömmar sa...

Hej!
Oj vad du har sått mycket frön, så roligt. Murgrönan här växer upp efter berget, men de går säkert att ha den som marktäckare också.
Fin blogg du har!
Må så gott!
Helene

Titti sa...

Hej tjejen!
Här gror det så det knakar ser jag!Vad roligt! :)
Jo det är inte lätt att hålla huset clean med småbarn och hund, men vitt är en ganska bra färg ändå på tex soffor. För man kan använda Klorin!! Ketchupfläckar mm är inga problem då.. ;) Kramiz/Titti