måndag 10 mars 2008

Pelargoner

Sambon har varit väldigt negativt inställd till tant-blomman pelargon. Ända sedan förra sommaren har jag bearbetat honom och visat den ena ovanliga pelargonen efter den andra för att visa att alla minsann inte är tantiga. Mitt evinnerliga tjatande har äntligen burit frukt! Jag har fått "lov" att inhandla två stycken finfina vita pelargoner som numera pryder sovrumsfönstret.


Förhoppningsvis ska jag komma ihåg att inte ge dem samma behandling som mina blommor på mitt kontor...

6 kommentarer:

Titti sa...

Hejja! Här har det bloggats sedan jag tittade in sist! Vad mysigt att ni kom ut till stugan iallafall! Det ser ju hur härligt ut som helst med vattnet, som du sa-rena vårbilderna! Vad glad jag blir att du gillade överkastet!! Men den verkliga glädjen ligger i att Carola inte gick vidare. Jag har aldrig gillat henne heller. Men så gillar jag inte tillgjorda mäniskor! Hej hopp!

Miss Upsey Daisy sa...

Pelargon ska vi ha i köket bestämde jag nyss.

*BANG* så var det klubbat och klart!

Jo sa...

-Titti: Jag gillade Carola när hon hade självdistans, vilket var väldigt länge sen hon hade. Det är inget kul när folk tar för givet att de ska vinna. Divor gillar jag INTE.
- Miss UD: Pelargoner rocks! Detta är bara början. I stugan ska vi ha jättemånga!! :D

Johanna sa...

Va fint! Jo, du frågade om mina burkar från Hemtex som jag har kaffe och te i. Jag köpte dem i höstas. Tror att de finns kvar än. De finns i vitt och svart.

Jo sa...

Johanna: Ah, svart! Kanske ÄNNU bättre färg till mitt kök! :) Förlåt, VÅRT kök ska det ju vara :)

Margareta sa...

Så fint. Perfekt med vita pelargoner i det fönstret.
Hälsningar, Margareta