torsdag 27 mars 2008

Rucklet

Om jag inte är här på Fröken P så håller jag förmodligen till på syskonbloggen 1:54 a.k.a Rucklet. Eftersom vi försöker att maximera vår tid ute i stugan för att hinna renovera, så blir det inte lika mycket pysslande med lägenheten som jag egentligen skulle vilja. Vi har ju en ambition att hinna färdigt med duschrummet innan midsommar så vi kan ha midsommarfirande på ön tillsammans med våra vänner. Fast då ska det inte se ut såhär där:


Nu verkar det ju som om en högre makt tycker att det är skojigt att lägga ut små hinder i vår väg, så jag är inte längre lika säker på att vi kommer att klara av vår deadline. Men vi hänger i.

OM vi hade grejat mer i lägenheten, hade iordningställande av arbetsrummet legat som prio ett. Fast det förutsätter förstås att alla möbler som står därinne blir sålda på Blocket. Dessutom ska ju rummet målas om innan man kan sätta upp hyllorna som ska sluka alla tyg- och garnkartonger som står på golvet/överallt. Ibland känns det som om ens liv är ett sådant där pussel som man hade när man var liten, ni vet det där man skyfflade runt små brickor för att kunna flytta runt andra brickor. Meningen var att alla brickorna skulle hamna på rätt ställe. Man fick trixa och greja en massa innan det blev så. Så känns hela mitt liv just nu.

1 kommentar:

Tjohalia sa...

Svar: Oj men stackaren! Tur att hennes kattunge fick ett bra hem hos er. Jag kommer nog att ställa upp som fodervärd igen när vi bor i ett större ställe än våran nuvarnade lilla lägenhet.

Oj det låter som att ni har det fullt upp med både lägenhet och stuga. Det är bra gjort! Önskar jag hade hälften av eran energi :) Kram Sandra