söndag 9 mars 2008

Stughelg

Ja, så har vi då haft vår första, men absolut inte sista stughelg! Vi tog oss ju ut även om vissa har gjort sitt bästa för att stoppa oss! Så här fint var det när jag satt på bryggan och väntade på att J skulle komma tillbaka från ön för att hämta mig och packningen. Rena vårstämningen, redan i mars!


Det var så kul att få komma ut och få se hur det hade gått i rabatten (jag har aldrig någonsin satt en blomsterlök förut i hela mitt liv). Det roliga är att det ser ut som om varenda lök har tagit sig, så det är fullt av spirande växter!

Ute i stugan ägnade vi oss åt att inspektera huset så inget hade hänt med det under vintern. Sedan lagades det god mat som åts framför schlagertv'n. Huset och tomten mättes in dagen efter för att vi ska kunna göra lite ritningar. Dessutom ägnade vi oss åt att se om mitt nattfiffilurande kunde iscensättas i verkligheten, vilket det visade sig kunna! :) Så nu är även köket på G. Allt på en gång. Man kan ju säga att vi har att göra framöver. och då pratar vi bara om stugan...

3 kommentarer:

Malin sa...

Hahahaha vad rolig kommentar jag fick:) Ja då får du snart "utsätta" er för Ge Kås:P Kram

Fröken L sa...

Verkar så mysigt med stuga och att få åka lite båt! Drömmer oxå om att kunna ha det i framtiden :) Btw, skönt att det finns någon mer som inte är förtjust i Carola, haha.

Jo sa...

-malin: Ja, det får bli en tur dit snart :)

-fröken l: Ja, det är mysigt, särskilt nu när vi kommer ut til den också ;) Det verkar som om vi inte är ensamma om att ha tröttnat på Carola.. :)