tisdag 8 april 2008

57 channels and nothin' on...

Vi har bytt bredband och telefoni och passade på att skaffa digitaltv när vi ändå var igång. Vi beställde dock bara ett abonnemang med ett antal favoriter utöver det vanliga grundutbudet. Grejerna levererades i fredags och vi kopplade in dem igår. Döm om vår förvåning när vi kunde se över 150 kanaler! Vi trodde att det skulle vara så en liten stund innan det riktiga abonnemanget kickade in, lite för att sukta oss liksom. Men idag när jag kom hem från min shoppingrunda på IKEA med Miss UD kunde jag fortfarande se alla kanaler. Jag kunde se bl a God Channel och Al Jazeera om jag kände för det. Plus en massa filmkanaler. Men inte på någon av dessa kanaler fanns det något jag faktiskt ville se. Jag säger som the Boss: 57 Channels and nothin' on.

(Och ja, jag har givetvis kollat abonnemanget och det stämmer, jag betalar bara för mina tillvalskanaler, inte för alla 150..)

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Sug på den karamellen så länge den räcker helt enkelt :-9

Peter Madison sa...

Mmm..jag hade också tusenmiljarderkanaler ett tag men tog bort dom alla för jag blev bara stressad och nästinitill galen över allt skit som visades.

Malin sa...

Svar:

Hej hej:) Tack för kommentaren hos mig:) Jag kan ju säga att det vita golvet i stugan verkligen lyfte rummet, så tveka inte att måla! Kram

Jo sa...

Miss UD: Ja, jag ska göra det. idag ska jag sy lite, så det passar bra med zappvänlig tv just nu!
Peter: Visst är det knepigt att det nästan blir färre saker att se med fler kanaler?