måndag 21 april 2008

Brev till Bullen 2

Hej Bullen.

Jag heter Anton och har ett problem. Jag är beroende, eller snarare besatt av min ägarinnas hårsnoddar. Jag kan inte låta bli dem. Hon har försökt att gömma dem för mig, men jag letar reda på dem ändå. Jag öppnar väskor och skåp om jag så behöver för att komma åt dem. Ett tag gömde hon dem under madrassen i sovrummet, men efter ett tag hittade jag dit också. Nu har hon gått och köpt en snoddgömma!


Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Utan tummar, inga snoddar. Ska jag gå loss på hennes nyinköpta lilla korg, eller ska jag försöka detoxa på något sätt?

(som vanligt är det inte killen på bilden som har skrivit brevet)

6 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Anton, du behöver nog tala med någon vuxen. Säg sätter du upp tofsar eller så eller vad använder du snoddarna till?

Anton sa...

Ibland gör jag det, men för det mesta biter jag bara på dem och kastar omkring med dem. Har sönder dem helt enkelt. Förresten, så vill jag inte prata med nån vuxen, för de gamla gubbarna här hemma fattar ju ingenting. Den ena är halvblind och vevar så fort jag kommer i närheten och den andra vill bara ha snoddarna för sig själv.

Katja sa...

Hehe, bullenbrevet minns man.
Söt katt! =)

Anton sa...

Tack! ;)

Hanna-Sofia sa...

Anton sötnos önska dig lite egna snoddar i Julklapp eller när du fyller år och låt matte ha sina för sig själv. Jag känner en liten katt vid namn Agnes som snodde min mössa en gång. Där har du en frände.

Anton sa...

Jag har ju försöökt att önska mig snoddar, men jag får bara gamla avlagda.. Hälsa till Agnes, det verkar ju vara en riktig kalaspingla! ;)