lördag 12 april 2008

Brev till Bullen

Hej Bullen.

Jag är en kille på tolv år och jag har lite problem med min styvbror. Han är 6 år och varje gång jag ligger och sover hoppar han på mig. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har försökt att spöa honom, ibland blir det flera gånger per dag. Ska jag låta honom ta över hemma? Jag är ju trots allt tolv år och ser dåligt. Oftast jabbar jag på känn och även om det för det mesta går bra, börjar jag tappa stinget. Dessutom försvinner det massa päls varje gång vi slåss. Fortsätter det såhär, blir matte galen och jag skallig.

(Som vanligt är det inte killen på kortet som har skrivit brevet)


4 kommentarer:

Smartasmia sa...

Hahahaa! Hur har jag lyckats missa din eminenta blogg tidigare? Detta är ren lycka:-)

Jo sa...

Smartasmia: Tack! - och välkommen! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Hej storebror!

Jag heter Grå och har samma problem med min bror. Han hoppar ofta på mig och river loss päls. Sedan får han spotta en stund för att få ut allt ur munnen. Det hela börjar ofta när han tvättar mig i örat har jag märkt.

Storasyster Grå.

Jo sa...

Storasyster Grå: tack för ditt svar, skönt att veta att jag inte är ensom om detta. Det där med slicka i örat låter äckligt, det skulle den lilla slyngeln bara våga sig på!