onsdag 16 april 2008

Buzzador

Idag pratade de om Buzzador på "Plånboken" i P1. De kritiserar Buzzador för att deras "Buzzadorer" marknadsför under falska premisser. Jag måste nog säga att då gör de inte som jag gör (och jag tror att de flesta gör som jag, eller så är jag bara naiv och blåögd).

Jag har inte marknadsfört något utan att förklara att jag har fått produkten gratis för att testa och att jag ber de berörda att testa för att se vad de tycker. Oftast handlar det ju om att jag har fått godis eller något och då har jag gett bort det (om de har velat testa) och sedan skrivit en ärlig rapport om vad testpersonerna tyckte.

Men, om någon mot förmodan skulle ha missat det, så har jag fått mitt "Monsterstrykjärn" alldeles gratis och meningen är att jag ska visa det för andra och att de ska få prova på det. Jag råkar nu tycka att det är riktigt bra och har skrivit det här på bloggen, men har samtidigt länkat tillbaka till det inlägget där jag talar om hur jag har fått det.

Några frågor på det? :)

6 kommentarer:

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Long time no see!
Jag har då inga frågor.

Fina kuddar du gjort! Jag pysslar också just nu. Med vad kommer att avslöjas längre fram....... (rätt knepigt pyssel)

Visst är det härligt med trädgård, jag tar en liten runda varje dag.

Kram L

Jo sa...

L: Ja, det var ett tag sedan :) Jag får hålla koll och se vad det är för pyssle du håller på med.. :)
Ja, det är härligt med trädgård, jag längtar ut till stugan så jag får se vad som har hänt under de två veckor vi har varit borta. Det går ju så snabbt när det väl spirar!

Titti sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Titti sa...

Jag har lusläst Buzzadors hemsida för att jag funderade på att gå med och där står det klart och tydligt att Buzzadoren SKA göra precis som du gör, dvs berätta att de fått produjten gratis oc att det gäller marknadsföring. Om Buzzadoren inte gör så är det ju helt uppenbarligen inte företagets fel utan en personen som inte läser särskilt bra eller bara rent allmänt är nonchalant eller oärlig! Så av detta kan vi dra slutsaten att fröken Jo kan och är 1. Läsa 2. ordentlig och 3. ärlig! ;)

Hanna-Sofia sa...

Hmm.. jag är med och fick pasta att prova i höstas sedan har jag inte hört ett ljud. :-(

Jo sa...

Hanna-Sofie: Det verkar som om det tar ett tag mellan kampanjerna ibland, jag har också fått vänta länge! Håll ut! :)