torsdag 10 april 2008

Kajsa Warg syr

Ja, då var min vapendragare Kajsa Warg här igen. Denna gången gällde det att göra läxor, dvs sy upp två plagg till kursen jag går. Jag tyckte att det blir lite tråkigt att sy enbart i enkel vit lakansväv, så ballongkjolen sys upp i tyg från IKEA istället. Jag köper rätt ofta tyg på IKEA för att det är "bra att ha". Oftast vet jag inte vid köptillfället vad jag kommer ha det till, men om inte annat så isolerar tyg bra har jag hört... Detta tyg från IKEA fick bli ballongkjol.


Bild fr IKEA

Har tyvärr inget foto på kjolen ännu, men det kommer! :)

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag har sett tyget live! Jag var ju med. :-)

Making it lovely sa...

Vad jag blir avis du verkar vare en mycket kreativ människa tvärtom mot mig då:-) jag handlar allt färdigt, hihi

Jo sa...

Miss UD: japp, och numera är det en fluffig ballongkjol istf en vanlig tygbit! :) (fast tyget skulle nog passa bra som kuddtyg i soffan, så det blir nog ett kuddöverdrag också)

Making it lovely: Välkommen hit! :) Jo, jag är nog kreativ, men frågan är hur många av idéerna som blir verklighet och som inte bara stannar i "tänk om jag skulle..". Det hade nog gått snabbare om jag var som du och köpte färdigt ;)

Anne sa...

ser lovande ut.