onsdag 2 april 2008

Krigsskada

... skulle det kunna vara. Men det är något så mesigt som en yogaskada. Ni har kanske läst i tidigare inlägg att jag försöker mig på yoga med varierande resultat. Hittills har jag varit skonad från skador och det är väl så det brukar vara för normala människor, men idag glömde jag av någon korkad anledning bort att jag inte har så kraftiga handleder och lyckades skada mig när jag skulle göra "Kobran". Mina veka handleder är resultatet av rugbyspel och lite Finlandsbåts-åkande i unga dagar (har haft sprickor i båda handlederna) och sedan dess har jag inte kunnat göra riktiga armhävningar t ex. Men Kobran tyckte jag tydligen att jag kunde göra. Smart att skada handleden, för den behöver jag ju inte när jag ska rita mönster eller bära material i stugan. Om huvudet är dumt får kroppen lida brukar sambon säga. För en gång skull håller jag med honom till 100%. Jag lyckades hitta en väldigt egen bild på Kobraställningen på yoga-welten.de. Ungefär sådär såg det ut. Förutom fyllenäsan, dreglandet och frisyren.

5 kommentarer:

Loppanlej sa...

Yoga verkar farligt. Måste erkänna att jag mest funderade på vad de andra höll på med men dagen efter var min nacke helt slut så då skyllde jag på yogan..

Miss Upsey Daisy sa...

Jag vill ta upp yogan igen. Det får vara höstens ambition helt enkelt..

Peter Madison sa...

Uhh...ser man ut som på bilden vetetusan om yoga är min grej...

Jo sa...

Loppan: Yoga ÄR farligt! Tur att det bara är två ggr kvar på denna omgång.. Jag får hålla mig till annan träning. Som t ex att bära gipsskivor eller något annat bra.

Miss UD: På't bara! Fast du är ju vältränad innan, så du klarar nog av det betydligt bättre...

Peter: Jag tycker att det ser ut som en hund-människa. en hundmäniska i riktigt fula kläder.

Linda P sa...

Usch ja, det är farligt att försöka hålla sig i trim. Själv har jag benhinneinflammation efter all tärning. Grrrrrr... Kan inte gör ett skit :(

Du, hur ser disktrasorna ut då??