tisdag 1 april 2008

Kvällspyssel

Idag har jag varit iväg en liten sväng till IKEA. Fatta vilken lyx det är att ha två butiker att välja mellan! Jag har, av någon anledning en liten förkärlek till Kållered, det är liksom "hemma"-IKEA. Jag hade en vän som jag nog skulle kunna kalla för Ikea-vän, eftersom vi träffades nästan varje vecka på just Ikea för att fika och fiffilura omkring. Detta pågick under ungefär ett års tid och jag kan lova att jag hade koll på Ikeas sortiment då!
Numera blir det inte alls lika ofta, men jag gillar att åka dit utan någon egentlig anledning, det är då de bästa idéerna kläcks. Idag bidde det inga stordåd, men väl lite tyg till kuddar, lite kökssaker till stugan och lite förvaringskärl. Nu ska jag passa på att sy lite kuddfodral medan symaskinen ännu står kvar i vardagsrummet. Dessutom är det ju både Äntligen hemma och Starter Wife på tv. Perfekt att pyssla till!

4 kommentarer:

MOM sa...

Läste om ditt golv i förra inlägget och kunde då inte låta bli att kommentera. För jag har ett ännu hemskare badrum om vi nu ska prata hemskt gröna 70-tals badrum. Vi har blommigt grönt på väggarna, enfärgat grönt på golvet och grönt badkar, bidé, handfat och bidé. Fruktansvärt!!

Jag bor i villa så nytt badrum står högt på önskelistan men pengarna tryter så det får vara som det är ett tag till, men jag använder det sällan, går helst till andra toan.

Så jag förstår fullständigt din förundran över hur man kunde lägga in en sådan matta.

Hittade hit via Lindas blogg.

Jo sa...

mom: Trevligt att du tittade in! Det skulle vara intressant att se hur ditt gröna badrum ser ut. Jag vet inte om jag skulle vilja byta med dig dock. Gröna blommor hör enligt mig inte hemma i något badrum, oavsett om det är på väggen eller golvet :)

lisa sa...

Jag tycker också att KålleredsIKEA är det bästa! Det andra är liksom inte... IKEA.

Jo sa...

lisa: nej, Bäckebol är en bra och trevlig affär som har likadant sortiment som Kållered, men det är inte samma sak. :)