torsdag 17 april 2008

Mina favoriter

Johanna på "Inredning och pyssel" (väldigt trevlig blogg f.ö) visade upp sin favoritkopp och utmanade de som ville visa upp sina favoriter. Mina absoluta favoriter är mina Etta-koppar från Upsala-Ekeby. Modellen heter AU och tillverkades 1964-67. Min mormor fick dessa av sina arbetskamrater i födelsedagspresent och jag har alltid dyrkat dem. Det finns inga bättre muggar att dricka riktig varm choklad ur!

Jag har dock insett att alla inte riktigt förstår tjusningen med dem.. Förra nyår hade vi fest hemma ochen av missarna blev sjuk under kvällen, så vi var lite upptagna med honom när sambons bror och flickvän skulle hjälpa oss att duka. När vi kommer ut ser vi att de har dukat med mina Etta-muggar (det var väl kaffe på maten eller nåt..).


Sambon: Jaså, tog ni de där muggarna?
Svägerskan: Ja, vi vågade inte duka med finporslinet, så vi tog de där gamla istället..

(Jag har Höganäsmuggar till "vardags".. )

3 kommentarer:

Fröken L sa...

Men vad snygg! Förstår ditt dyrkande :)

Loppanlej sa...

det låter ungefär som när g:a Mannen och elsnubbarna tittade på nybyggda hotellets Josef Frank tapeter och funderar på "när ska de ta ner de där gamla tapeterna och sätta upp nya... Män....

Jo sa...

fröken L: Visst är den! :)

Loppan: Ja, ibland förundras man. :)