måndag 28 april 2008

Måndagsshopping

Idag har jag och min kära arbetskamrat M varit och tokshoppat i Fabriksbutiken. De hade någon slags företagskväll och det var 30% på allt! Jag fick verkligen skärpa till mig för att inte köpa alldeles för mycket, men jag hittade allt litegranna som slank ner i kundvagnen. (Kundkorg var det inte ens tal om, vagn fick det bli...)

Bland annat köpte jag två Ote-glas från Iittala. Jag har deras Kartioglas sedan tidigare, men man måste ju våga testa annat ibland. Jag är dock lite picky när det gäller just dricksglas, de måste vara goda att dricka ur, annars samlar de bara damm.



Utöver Ote-glasen inhandlades det lite kompletteringar till den svarta Höganässerien vi har sedan tidigare, ett antal Kivi-lyktor till Rucklet och även nya muggar till Rucklet. Eftersom det fanns en stor samling av Kilta/Teema delar därute, så kompletterade jag dessa med vita Teema-muggar. Det är något särskilt med den serien och jag är oerhört glad att de förra ägarna lämnade ett rätt stort antal kuvert av den servisen när de sålde huset. Visserligen är de gula, men det tycker jag bara är charmigt.


5 kommentarer:

Tjohalia sa...

Det lät som rena drömmen :) Härlig fynd du gjorde.

Svar: Du får gärna länka, blir bara glad! Länkar givetvis tillbaka till dig. Kram Sandra

Jo sa...

tjohalia: Ja, nästan lite FÖR bra för att vara sant. Jag är väldigt glad i det mesta de har där, så det är svårt att hejda sig.. :)
Trevligt m länk! :)

Loppanlej sa...

Härligt! Bra shoppat!

Jo sa...

Loppan: :) Tack för shoppingstödet! Får visa det för min sambo som inte verkade riktigt lika imponerad igår....

Johanna sa...

Va roligt det lät! Fina fynd!