lördag 26 april 2008

Skillnad

Det är skillnad på morgon och morgon. Igår vaknade jag hemma av väckarklockans ilskna pipande och tänkte: Fyyyy, jag vill inte gå upp och jobba!
Idag vaknade jag av mig själv/fåglarnas kvitter och tänkte glatt: Undrar vad jag ska jobba med idag! :) Skillnaden ligger förmodligen i att jag vaknade i rucklet och att det är strålande sol ute. Hemma hade jag inte ens funderat på att gå upp ännu. Här har jag redan hunnit ta en tur i trädgården.

J har redan hunnit åka in till bryggan bara för att inse att bilnycklarna låg kvar i min jackficka härute. Nu har han hämtat dem och vänt åter in mot stan och jag sitter här med min tekopp och bara myser.

2 kommentarer:

Peter Madison sa...

Hmm...det är i ett ruckel man ska bo i då om man ska få nåt gjort alltså...:)

Jo sa...

Peter: Jupp! Helst på en ö också! :D