tisdag 20 maj 2008

Förstår inte..

Idag fick jag för mig att min plånbok var borta och ringde för att spärra kortet. Då säger den vänliga tjejen i telefonen att de redan har skickat ett nytt kort eftersom de misstänker att mitt gamla kan ha blivit utsatt för bedrägeri.

Det är ju jättesnällt att de kollar upp sånt och tar tag i det. Fast varför ringer/mailar de inte istället för att ta snigelposten (dessutom rekommenderat)? Under de extra dagarna det tar innan jag får ett nytt kort och får reda på att jag bör spärra det gamla, hinner ju tjuvarna stjäla pengar, eller?

Tillägg: Alltså, det var ett rent sammanträffande att jag slarvade med plånboken dagen efter de hade skickat ett nytt kort.
Dessutom förklarade J att det säkert skulle kosta mer att leta upp mail/telefonnummer än att ersätta kunderna för eventuella förluster under snigelpost-tiden. han kan ju ha en poäng i det. okejrå.

5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Mycket konstigt!

Kram Maud

Jo sa...

Maud: Visst är det?? Kram

Titti underkalas-eken sa...

Hejsan! Jag tycker också att det låter skumt!

Lavendelkärvarna kan man köpa i Lena Linderholms butik! Du kan ju gissa om det luktade gott i butiken! Ha en bra dag!/Kram

Peter Madison sa...

Hmm...hur visste de att kortet kanske var utsatt för bedrägeri...innan du liksom fått för dig att din plånbok var borta?? Schkumt.

Jo sa...

Titti: Jag kan tänka mig det!! :D kram

Peter: Nej, nej, dumsnut. De hade redan IGÅR skickat ett nytt kort eftersom de misstänkte bedrägeri. Att jag slarvade bort plånboken dagen efter är bara ett sammanträffande! :)