torsdag 29 maj 2008

Fy f-n vad vi är bra..!

.. nej, jag har inte tagit studenten (jo, men inte direkt nyligen). Det som gör att jag sjunger med alla glada vitklädda nybakade studenter, är att jag och Miss UD faktiskt har klarat av att hålla våra löften. Vi har promenerat varje morgon nu. För er som inte känner mig, kanske det inte är så imponerande, men för andra är det nästan smått fascinerande. Jag hör nämligen till den skara som kallar sig för B-människor och som älskar flextid. En gång kom jag till jobbet före 07.30. Min morgonpigga kollega som var sådan vanemänniska att man kunde ställa klockan efter honom, höll på att få hjärtsnörp när han såg mig på mitt rum så tidigt. Han var inte riktigt sig själv på hela dagen, efter att jag hade rubbat hans cirklar.

Men nu är det andra bullar. Jag är visserligen inte på jobbet före 07.30, men jag är ute och går klockan 06.05. Det ni! : )

5 kommentarer:

litet hus sa...

jag är imponerad! dom gånger jag varit på jobbet före halv nio går att räkna på ena handen.

karro, sa...

impad! tycker det är för tidigt att gå upp tjugo över sex för att släpa sig till jobbet...

Jo sa...

Litet hus och Karro: Jag är själv impad faktiskt! Hade det inte varit för Miss UD, hade jag nog inte kommit upp en enda gång. Men jag kan ju inte låta henne stå o vänta. :) (Återstår att se om jag går själv imorgon när Miss UD har förhinder....)

Loppanlej sa...

Det är så skönt att komma upp och gå en sväng på morgonen. Ni har inspirerat mig att komma igång igen!

Jo sa...

Loppan: Vad bra att vi kunde inspirera dig också! Det är jätteskönt att gå! Idag fuskade jag dock och sov. Men jag lär ju få träning så det räcker i rucklet i helgen.. :)