lördag 17 maj 2008

Kryddtokig

Som jag redan har skrivit tidigare, tycker jag att det är en verklig lyx att kunna gå ut i trädgården och hämta färska kryddor till matlagningen. Det enda kruxet för min omgivning är väl att jag envisas med att experimentera med olika kryddor i all mat. Ibland blir det mediokert och ibland blir det alldeles.. alldeles.. underbart!

Bland annat har vi fått till riktigt goda hamburgare om jag får säga det själv. Riktiga hemgjorda hamburgare med fetaost, basilika, oregano och persilja i. Perfekta att grilla ute!

Sånt har jag gjort idag i Rucklet. Andra, hurtigare människor har sprungit Göteborgsvarvet, bland annat Miss UD. Jag är grymt imponerad över folk som springer sådana lopp. Själv skulle jag inte ens komma runt Vårruset, än mindre en halvmara.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Dina burgare lät jättegoda hälsar hon med ont i benen...

Jo sa...

Miss UD: Ajaj.. Du får se det onda som ett bevis på att du faktiskt gjorde det många bara pratar om. Hamburgarna var goda igår, men jag börjar bli haj på det där med att grilla, så du kan få vegetariskt när du kommer hit.. ;)