måndag 19 maj 2008

Loppisfynd i friggeboden

När man har "ärvt" en massa saker efter de förra ägarna till ett hus, kan det ibland bli lite Loppis-fynd-känsla när man hittar fina saker man inte visste att man ägde. I helgen städade vi ut friggeboden, som den senaste tiden mest har varit uppsamlingsplats för skräp och möss. Jag hittade en liten korg som jag räddade från att bli bränd på bål, och en tvättbräda. J tittade konstigt på mig och förstod inte riktigt varför jag ville spara dessa saker. Jag svarade som jag brukar när det gäller sådana här saker: -När jag har fiffat lite med dem kommer du att förstå.

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad kul att fynda s - när vi säljer vår stuga tänkte vi lämna de mesta av inventarierna - hoppas de nya ägarna är lika fyndsugna som dig.

Är du sugen på att tävla så kika in hos mig. Jag firar 10000 besökare lottar ut lite inredningting bland er som lämnar kommentarer.

Kram Maud

Från A till O med Jenny sa...

Alltid kul att hitta nya kuliga saker...speciellt om de är gratis
Ha en bra dag
kram Jenny

Jo sa...

Maud: Ja, för min del har det iallafall bara varit bra att de inte tog med sig allt. Det är lite jobbigt att släpa med sig saker med båten.... :) Så dina blivande efterträdare tycker nog också att det är lite skoj och charmigt! kram

Jenny: Välkommen hit! :) Gratis OCH redan ute på ön, kan inte bli bättre! :) kram

Helena på ROOM & serve sa...

Heja, jag har min tvättbräda på väggen :)

Jo sa...

Helena: Bättre än att ha den på magen, det har jag gett upp för länge sedan... ;)

Millas hem sa...

Hej!
Så fina saker man kan ha nära utan att veta! Kul!!
Har en likadan tvättbräda, numera vitmålad!

Ditt inlägg den 15 maj på "rucklet"
påminde mig om min gäststuga i färgerna rött-vitt och vitmålad trä! :)
Kram Camilla

Jo sa...

Camilla: ja, kul att kunna göra fynd hemmavid.. :)
Jag kikade på din gäststuga, men glömde ju kolla efter tvättbrädan. Får bege mig in till dig igen! Din stuga var fin iallafall! Kram!