måndag 5 maj 2008

Äntligen hemma

Jag syftar nu inte på tv-programmet, utan på att vi är hemma i lägenheten igen. Trots att jag blir som fem år igen varje gång vi måste åka hem från rucklet (dvs vill sätta mig ner och säga vill inte-vill inte-vill inte), så är det väldigt skönt att vara hemma när vi väl kliver innanför dörren. Det beror mest på att det finns ett riktigt badkar och dusch hemma. Efter att ha fått kramp i låren av att försöka tvätta håret upp-och-ner, utomhus, i kallvatten, känns det som att vara på ett spa när man sjunker ner i ett varmt bad.

Men imorgon har jag glömt detta och längtar förmodligen tokmycket efter att få åka iväg igen...

4 kommentarer:

Malin sa...

Jada de verkar nöjda med stugan:) De får ju liksom ändå tycka till, även om de gett mig fria händer. Jag väljer ju inte saker som inte passar dem. Kram

Peter Madison sa...

Jag vill också ha ett ruckel...ett alldeles eget som jag kan fixa å pula med och få fint.

Linda P sa...

Det låter heeeelt underbart att få släpa på stenar dagarna i ändå och tvätta håret i iskallt vatten så det droppar ner i nacken. Jag är så avis på dig ;)!

Jo sa...

Malin: De skulle bara våga annat.. ;) Kram

Peter: Vi har nog knappt fattat ännu att det är just VÅRT...

Linda P: Bära runt stenar var ganska skoj, att vara smutsig i håret är mindre skoj,men det ska förhoppningsvis vara ett minne blott snart när badrummet är klart!