tisdag 6 maj 2008

Saxofonmannen

Utanför mitt jobb finns det då och då en man som spelar saxofon. Det ryktas om att han bor i lägenhet och att det är därför han hänger på gatan och spelar. Han står alltså inte så man kan ge honom pengar eller så, utan han står på knepiga ställen, som t ex på en lokalgata som går parallellt med motorvägen och där det aldrig går några människor, utan bara kör bilar. Han står dessutom där på dagtid, då borde han ju rimligtvis kunna spela hemma, för det är ju sällan folk hemma just på dagtid.

Jag förstår inte riktigt varför han står där han gör, men en vacker dag ska jag stanna bilen, veva ner rutan och fråga honom. Är han trevlig kanske jag ger honom en slant också.

5 kommentarer:

Loppanlej sa...

Du måste ta reda på varför han spelar där han spelar, det är ju jätte spännande!

Jo sa...

Loppan: Ja, lite förunderligt är det allt. Jag återkommer! :)

Peter Madison sa...

Han kanske är galen, saxofongalen. Ge honom en slant vetja!

Jo sa...

Peter: Han var inte där idag, men nästa gång så! :)

Anonym sa...

Hej. Jag bor runt om kring området han brukar spela, har hört han på alviks station en gång, det lät jätte bra i ekot. Ha en bra dag