måndag 19 maj 2008

Trasmattor sökes

Ute i Rucklet ska det vara en fräsch, men ändå enkel stil. Huset är på 80 m2 och dessa kvadratmetrar är fördelade på fem rum och ett litet ytte-pyttekök. Stor del av inredningen var av furu, så även golv och tak i flera av rummen, så vi har fått måla en hel del vitt. Allt är dock inte målat ännu, men det kommer så småningom. Till allt det vita och furugolven hade jag funderingar på att införskaffa trasmattor. De får dock inte vara så stora att de inte går att tvätta i en vanlig tvättmaskin, för någon matt-tvätt lär det väl inte finnas ute på ön...

IKEA, favvostället, har dock inte sådana mattor som jag vill ha längre, så jag får leta annorstädes. Ilva, t ex har mattor som ser fina ut, även om 169 kr är lite smådyrt för en vanligt liten vit trasmatta. Hade jag haft plats för vävstolen som svärmor erbjöd mig, hade jag vävt egna, men nu går ju inte det så bra ihop med hyreslägenhet... :)
Bild fr Ilva

7 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Ni kommer verkligen att få toppenfint. Ni har ju totaländrat stället så fort ni satte tänderna i det.

Iris sa...

Rusta har rätt mycket mattor och de är förmodligen billigare än på Ilva :)

Jo sa...

Miss UD: :) Ja, Sen nån gång, kommer det att bli fint! :) När alla projekt är klara och utförda. Nu är det mest kaos :)

Iris: Tack för tipset! Jag har dock kikat där och i den butiken jag var, hade de inga enkla vita, bara konstiga färger och knepiga ränder.. Men jag kanske ska kolla i någon annan stad/butik!

Från A till O med Jenny sa...

Hmmm....ingen aning om var man kan hitta sådana trasmattor, men ni har inget center för förståndshandikappade i närheten för ibland gör de saker på beställning och säljer dem till ett bra pris. Är ju ett bra ändåmål också.
Lycka till med jakten
Hälsningar Jenny

Jo sa...

Jenny: Smart! Det vore ju bra om jag kunde hitta något sådant ställe.. *funderar* Tack! :)

Gårdsromantik sa...

Rusta har ju billigt men vet inte om det är din typ?

Kram Maud

Jo sa...

Maud: Mja, de har inte rätt färger, annars brukar ju rusta ha helt okej matt-sortiment! :) Men tack för tipset!