måndag 23 juni 2008

Arg pippi

När jag var i Venezuela för många år sedan, köpte jag med mig en hängmatta. Den har legat här hemma i väntan på att hitta bra träd att sätta upp den i, och eftersom det inte finns så många passande träd i vår lägenhet så har den legat nerpackad tills nu. I helgen var det dags att inviga den, men invigningen fick ett abrupt slut då vi hittade en liten fågelunge som satt i en blåbärsbuske precis bredvid trädet. (Vi hade alltså inte skakat ner pippin från något träd, utan den fanns där innan. )

Den lilla pippin satt där och pep ett bra tag, men ett par timmar senare var den borta. Jag hoppas att det berodde på att pippins föräldrar kom och hämtade den, men vad jag vet bär inte fåglar omkring på sina ungar i nackskinnet som andra djur, så jag hoppas väl för mycket.. Söt var den i alla fall. Och arg som tusan!

5 kommentarer:

J o h a n n a - Inredning & pyssel sa...

Vi får hoppas att det gick bra för den lilla fågeln. Ha en bra dag!

Loppanlej sa...

pippin klarade sig säkert utmärkt och hoppas du får många härliga timmar i din hängmatta! Kram från småland!

Jo sa...

Johanna: Ja, det hoppas jag med! Vi vet att våra katter inte har tagit den iallafall. Alltid något!

Loppan: Ah, en smålandskram, vad trevligt! :) Jag hoppas att jag får sätta upp hängmattan igen i helgen, dvs att det blir sol! Kram!

litet hus sa...

du missar väl inte – om en timme – favoritprogrammet på tv3?

Make it work!

Jo sa...

Litet hus: jajajaaaa! :D Nu, snart är det dags!