tisdag 17 juni 2008

Den trasiga fugan

Den tråkiga hist0rien om den trasiga skålen som jag vann på Tradera har nu fått sitt slut. Jag har fått säljaren att gå med på att sätta tillbaka hela summan som jag betalade in. Däremot vill hon att jag skickar tillbaka den trasiga skålen. Jag gör det, om än motvilligt, för jag har inte lust att lägga pengar på en skål som är trasig på grund av att säljaren inte packade ordentligt. Men efter alla skräckhistorier jag har hört om internet-lurendrejeri, inser jag att jag har tur som har fått säljaren att gå med på att lämna tillbaka pengarna. Det är visst inte så vanligt efter vad jag förstår.. Men nu har jag lärt mig att fråga säljaren innan hur han/hon har tänkt att packa saker som jag ska köpa. En tråkig läxa, men förmodligen ganska bra sådan.

2 kommentarer:

hanna-sofia sa...

Har själv "bara" råkat ut för att varorna inte är i utlovat skick. t.ex ett litet nagg eller andra skönhetsfläckar. Tillräckligt trist iofs. Tycker nog din säljare kunde stått för ena frakten så att ni delade på fraktkostnaden.

malla sa...

Man undar ju vad hon/han ska göra med den trasiga skålen liksom? Dåligt att du ska behöva skicka tillbaka den och behöva lägg jobb och pengar på det.

Tradera känns som en chansning i vissa fall, tur du får pengarna tillbaka iaf!