fredag 13 juni 2008

Ostprovning

Min sambo har också gått med i Buzzador och som första kampanj fick han prova ost, vilket vi inte var sena att tacka ja till! Vi är riktiga ostomaner och gick fullständigt loss på ostdiskarna i Frankrike förra året, så en ostprovning med goda vänner lockade. Uppenbarligen tyckte våra vänner likadant, för de dök glatt upp för att hjälpa till. Nu var det visserligen "bara" svenska hårdostar som skulle testas, men det var gott och trevligt ändå. Vi hade dessutom köpt in "fulost" för att ha något att jämföra med och ha som smakreferens.

Vi hade fått fyra olika ostar och en påse riven ost från Falbygdens Ost. Den rivna osten strödde vi över nachos och de andra tärnade vi och så körde vi blindtest. Det visade sig att ingen av oss var särskilt imponerad av finosten som vi hade på nachosarna, utan en del tyckte till och med att fulosten (som inte ens får kallas ost) var bättre och såg mer aptitlig ut. Undrar vad det säger om "finosten"? :)

3 kommentarer:

Titti sa...

Nästa gång det är ostprovning tar jag med mig vinet!

Jo sa...

Ja, det hade ju tillfört en hel del, men nu var det gravida och bilförare med, så vi kände inte riktigt att enbart vi värdar skulle klunka vin.. Kanske inte så bra om värdparet får nattas av gästerna.. ;)

Iris sa...

Vad roligt! Jag har varit med i Buzzador i ett litet tag nu, men allt jag fått prova är tråkiga bankkort och frivillig reklam som jag egentligen inte vill ha.. det har jag dock tackat nej till...