onsdag 18 juni 2008

Utamanad

Jag har blivit utmanad av Karro att "stoppa in er själva i ett nötskal och blogga om vad ni skulle ge för fem olika order till omgivningen om ni kunde. Ju mer egoism, desto bättre!"

Det ska jag väl kunna klara av, jag är rätt bossig i vanliga fall! ;)

1. Var snälla mot barn och djur! - Jag blir rent hatisk mot folk som plågar djur eller är dumma mot barn.

2. Krama varandra i trafiken! - Jag kör väldigt mycket bil och arbetar på sätt och vis med trafik, så jag ser mer än jag vill se av galna människor i trafiken.

3. Källsortera och återvinn det som går. Kommunerna och fastighetsvärdar bör se till att stödja detta så att det blir enkelt att vara miljövänlig!

4. Vistas mer i naturen omkring dig och njut av att vi har tillgång till den!

5. Köp mer saker på loppis och återvinn. Lämna dina saker till återvinning/loppis, så andra kan få nytta av dem!



Äh, vad fasen. Så snäll är jag inte. Sakerna ovan är varken bossiga eller egoistiska, även om jag tycker att de sakerna gäller. Detta är vad jag skulle säga:

1. Ge mig ca 3 miljoner så jag kan köpa och renovera det här huset! (och ett bra jobb i närheten också, tack!)

2. För i helvete, kör inte i mittfilen om du inte är på väg att köra om eller är mellan filbyten!

3. Kan inte alla telefonförsäljare få gå en vett- och etikettkurs i hur man beter sig i telefonen? När ni ändå är på gång, lär dem betydelsen av "Nej tack!" också.

4. Personal på klubbar/uteställen/restauranger/i garderober: Jag är er gäst och betalar er lön indirekt, så bete er inte som om ni ägde världen! Jag är trevlig och jag förväntar mig detsamma från er!

5. Till alla föräldrar som har barn som är helt galet gapiga och jobbiga: Kan ni inte åtminstone försöka säga till dem, så vi i omgivningen slipper skrämma livet ur dem genom att säga till dem? Jag vet att barn låter och det är helt okej, men inte alltid eller överallt. Inte på restaurang t ex. Och, nej, jag har inga egna barn, det är därför jag är så bra på att uppfostra sådana... ;)

Update: Jag glömde ju att utmana någon! Jag utmanar Titti, Iris, Sandra och Smartasmia! Kom igen nu brudar och bossa på! :D

6 kommentarer:

Titti sa...

Haha jag håller fullständigt med!!

Tjohalia sa...

Det var en roligt utmaning. Vad bra du skriver! Kram Sandra

Miss Upsey Daisy sa...

Håller med! Till punkt och pricka.

Jo sa...

Titti: :) Bra att jag får medhåll!

Tjohalia: Tack! Jag glömde ju att utmana,så nu utmanar jag dig! :)

Miss UD: Bra att jag har några bundsförvanter när småbarnsföräldrarna anfaller! :)

Smartasmia sa...

Mohahahahaa! Amen till det där. Både de mindra egoistiska och de senare:-) Bra rytet!

Linda P sa...

En riktigt solig och toppenbra midsommar hoppas jag att du har :) Kram!