söndag 29 juni 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av fröken L, som för övrigt har en väldigt bra och inspirerande blogg. Kika in där om ni inte har gjort det förut! Jag antar självklart utmaningen och skickar den vidare till Titti!


1. Vad gjorde du för tio år sedan?
- Då satt jag förmodligen och var gruvligt skoltrött. Jag hade säkerligen precis börjat arbetsdagen på mitt extraknäck i en byggvaruhandel och hade trehundra projekt på gång (..i huvudet. eftersom jag var en fattig student så blev inte många projekt varken uppstartade eller genomförda)

2. Vilka fem saker fanns/finns på "Att göra-listan" idag?

- Plantera ut rosmarinplantor som såddes i februari. check!
-
Gå ner och bada och fräscha upp mig. check! George Costanza hade hojtat om Shrinkage factor kan man säga..
-
Äta frukost/lunch när J kommer tillbaka från Byn efter att ha handlat fler reglar.
- Sätta upp reglar och förhoppningsvis även en ny dörr in till badrummet.
- Åka tillbaka hem till storstaden och klappa mina missekatter som fick vara hemma denna helg.

3. Godis jag gillar?
- Jag är en riktig godisråtta, så jag säger ALLT. Om jag måste välja ut något särskilt, väljer jag nog M&M.

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?
- Jag skulle förmodligen sluta jobba med det jag gör idag och försöka mig på att sy på heltid istället. Dock efter att jag hade utbildat mig mer. Vi skulle köpa en liten lägenhet i stan och en stor gammal prästgård ute på landet som man kunde renovera. Sen skulle jag köpa en ny bra, stor båt som vi kan ta oss ut till Rucklet med. För det skulle jag givetvis behålla ändå.. :)

5. Städer som jag har bott i?
- Det går fort att besvara: Norrköping och Göteborg. Jag flyttar inte på mig i första taget... Men jag byter lägenhet desto oftare.. :)

Så, Titti, antar du din utmaning?

6 kommentarer:

Tjohalia sa...

Vad roligt att läsa om dig :)

Svar: Jo det har du rätt i! Bilderna kommer ut imorgon. Kram Sandra

Miss Upsey Daisy sa...

Jag har redan antagit utmaningen annars hade jag hängt på såklart.

Jo sa...

Tjohalia: Vad bra, då får jag kika in då! :)

Miss UD: Ja, jag vet, annars hade jag givetvis utmanat dig också! :)

J o h a n n a - Inredning & pyssel sa...

Kul att få läsa lite om dig. Ha en bra dag! Kram

Fröken L sa...

Roligt att du antog dig den! Ha en bra dag!

J o h a n n a - Inredning & pyssel sa...

Va roligt att du ska vara med i fototemaveckan! =) Ska bli kul att få se alla bidrag. Ha en trevlig eftermiddag!