tisdag 1 juli 2008

Bikinitider

Så här års kommer alltid samma fråga upp: Varför envisas de olika klädaffärerna med att ha det skarpaste och jobbigaste ljuset i provhytterna? Hur kommer det sig att de aldrig fattar att de skulle sälja dubbelt så många bikinis och baddräkter om de bara hade bättre ljussättning!? De kan väl iallafall ha en provhytt som har lite mer smickrande ljus, som inte framhäver det blekfeta och alla ojämnheter. Jag har aldrig någonsin provat en bikini i butik och varit nöjd. Däremot har jag varit nöjd med hur bikinin ser ut och sitter när jag väl har kollat hemma eller någon annanstans.

De gånger man vågar sig in i en provhytt med en bikini, kommer man alltid ut och önskar att man kunde bada i en heltäckande overall. Nu har jag inte direkt några jättekomplex över hur jag ser ut i bikini på stranden, jag är för gammal för att bry mig, men det skulle ju vara lite roligare att köpa en ny om man såg lite vettig ut iallafall.


I år slapp jag bikiniproblemet. Dels kom min rara svägerska hem från en resa med en fin Billabongbikini till mig, dels funkar fortfarande bikinin från förra året. Jag behöver med andra ord inte förnedra mig detta år. *puh!*

1 kommentar:

Iris sa...

Jag köpte min på postorder, då slipper man också besväret :)

ha det bra!