lördag 5 juli 2008

The Boss

Jag har uppenbarligen skött mig, för min beställning verkar ha godkänts med råge av vädergudarna! Strålande sol idag igen! Just nu sitter vi och läser tidningar med recensioner och ölen ligger på kylning. Bror med fru har åkt hem och idag är det bara jag o J som ska gå (och ca 68 000 till då) och vi har tänkt oss att dra oss ner till Ullevi lite tidigare. Vi ska inte hänga på låset, men eftersom vi är "själva" idag, ska vi försöka hamna lite längre fram.

Även om konserten var fantastisk igår, och lär bli det även ikväll, är det ändock med visst vemod jag står där och skrattar åt Bruce som spexar runt på scenen som en 18-åring. Han ger sig själv egotrippar genom att flirta med publiken och bokstavligt talat låter dem ta i honom. Han går ner i något som kan likna brygga och förlitar sig endast på fansen som håller fast honom i benen. Vakten vill springa fram och "rädda" honom, men Bruce bara skrattar.

Man blir lycklig av att se hans spelglädje och det tighta samspelet med bandet. Samtidigt som man vill gråta, för man inser att detta är förmodligen sista gången man får se Bossen och hans E Street Band här på Ullevi. Det känns lite som om det är "sista rycket". Och det gör ont att veta, eftersom arenarock av denna dignitet finns det inte många som kan åstadkomma. Så man står och blundar och försöker insupa allt. Helst av allt skulle jag vilja stoppa ner stämningen i en burk och spara, men det går ju inte, så jag försöker bara njuta så mycket jag kan.

5 kommentarer:

Peter Madison sa...

Jag är avis. Så är det bara! :)

Hmm...har du sett det där YouTube klippet när han kommer gåendes på en gata i Köpenhamn (tror jag) och plötsligt går fram till två killar som spelar gitarr och tar ena gitarren och sen kör The River...mäktigt! En sann artist som bjuder på sig själv!

Btw, hittade ingen mail här inte!?

Jo sa...

Peter: OM jag har sett det? ;) Ja, jag har sett det och det är ju en av anledningarna till att man gillar B, han bjuder på sig själv och är LYCKLIG när han spelar! Jag hade kunnat mörda för att ha varit där. Likaså 85-konserten, men då var jag bara tio år, så det får jag väl släppa.. ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Hoppas ni fick en tiptop kväll.

annette sa...

Hej och tack för och kommentar hos mej, känner också att hit vill jag komma tillbaks, lika bra att vi länkar varandra eller??

Kram //annette

Jo sa...

MissUD: Ja, den var helt fantastisk! :D

Annette: Välkommen hit! Ja, det är lika bra att göra så! :)