onsdag 30 juli 2008

Flygfän

Jag brukar inte vara den som irriterar mig så mycket på kryp och flygfän i allmänhet. Nu har emellertid getingarna/ bina/de små randiga krypen invaderat ön. De är överallt när man ska bada, äta eller jobba. Och igår blev jag myggbiten under foten, dvs på fotsulan! Försök att undvika att komma åt det bettet. Det kliar något infernaliskt och just under foten går det ju inte att klia normalt!

Nu är det jag som badar i Mygga och skaffar ett sådant där mygg-dödar-racket.

8 kommentarer:

Malena sa...

Visst är de superjobbiga de där flygkräken!!? Vi har också pratat om ett racket. Det skulle verkligen behövas när man sitter ute på kvällen och äter. Igår eldade vi på dem...

Ha det gott!

Jo sa...

Malena: Ja, de är skitjobbiga! Och det känns som om de är fler i år än tidigare år?

Miss Upsey Daisy sa...

Vi hade två myggracket nere i Skåne. Tror säkert vi dödade minst 20 getingar sammanlagt. Obehagligt. Speciellt när man äter...

karro, sa...

huh, vad jobbigt!

litet hus sa...

det låter kanske lite hokus-pokus men om man äter några psysalis (dom små oranga bären med prassligt "papper" runt om) varje dag så får man inga myggbett. jag lovar, det funkar!

och om man väl har fått bett och inte vill klia ihjäl sig sig så funkar det jättebra med receptfria allergitabletter typ
Loratadin ratiopharm (billigast), Clarityn och Versal.

Jo sa...

Miss UD: Vad bra, då verkar de funka iaf! :)

Karro: Ja, de är väldigt irriterande!

Litet Hus: Tack för tipsen! De ska jag prova. Physalis är ju faktiskt goda också, så det gör ju inte jättemycket om det inte funkar på mig :)

Loppanlej sa...

myggrack verkar vara sommarens stora fluga..!! Knaprade kestine i fjällen och kunde (hör och häpna) stå ut med myggen,

Jo sa...

Loppan: hihi, ja, det verkar de vara. Enligt Miss UD så funkar de också!
Kestine säger du.. Hjälper det mot "kliet", eller håller sig myggen borta från en?