onsdag 23 juli 2008

Tillökning!

Vi har fått tillökning!
Idag har vi skrivit på de sista papperen för vårt nyförvärv: granntomten!
Granntomten med sin lilla stuga på 16 m2 har varit till salu ett tag nu och vi beslutade oss för att slå till. Vi är med andra ord ägare till ca 3200 m2 tomt, ett ruckel på 80 m2, en friggebod och en stuga på 16 m2. Att kalla den nya stugan för ruckel är egentligen orättvist eftersom den byggdes 2006, men den kommer nog att få heta Lill-rucklet oavsett! :)

Gissa om jag har suttit och planerat hur Lill-rucklet ska inredas nu ett tag?! :D
Updatering: Det jag räknade upp ovan, var givetvis det totala antalet stugor mm. Dvs även det gamla Rucklet ingick i det, så vi har ingen stugby.. :D


11 kommentarer:

Från A till O med Jenny sa...

Då måste ni ju äga en mindre skog, vad kul när man har möjlighet att göra ngt sådan för sig själv
Ha en bra dag
Kram

karro, sa...

Vad kul!

Ellas Inspiration sa...

Gud va roligt! Grattis till "stug-kolonin"!

Kram Karin

Titti sa...

pax för att bo i Lillrucklet!

dahlarna sa...

Hej svejs!
Lamineringsmaskin - jo man plastar in platta saker. Sedan klippte jag ut den smala remsan jag laminerat & ställde den på högkant runt en Galejljuslykta (från IKEA). Satte faktiskt ihop remsan med två nitar - syns inte... Kul att man kan variera sig enkelt & billigt med ljuslyktor! Fråga gäran igen om du undrar över något! KRAM!

Lilla B sa...

Gratulerar till nyförvärvet

Jo sa...

Jenny: Tack! :) Inte så mycket skog längre eftersom båda tomterna har bebyggts/planerat att bygga, men tillräckligt många tallar för att vi ska köra ett race och såga ner ett antal i höst.
Karro: Tack!
Karin: Tack, Nu borde jag kanske döpa om den andra bloggen till Rucklena... ;)
Titti: Javisst, du kan tom få måla den.. ;)
Dahlarna: Då fattar jag! :D Smart! Tack för förklaringen!

Jo sa...

Lilla B: Tack! :)

Fröken Fräken sa...

Jorå, här snackar man visst med ägaren till ett mindre kungarike alltså? Attans! Har ni funderat på en egen flagga? ;-) Jag skulle också direkt börja fundera på inredningsmöjligheterna...

Ja, jag är lite mer putt på en av tygerna idag, eftersom det har trasslat på ett oväntat sätt. Och det känns inte riktigt lika kul att hänga upp gardinerna då. Vi får se var detta slutar.

Jo sa...

fröken Fräken: Ajamän, Flaggan är sydd och hissad.. ;)
Ibland vill det sig inte med tygerna och man blir så sur! Mina sista gardiner "drog sig" i kanten, så den blev alldeles "böjd".. Morr!

J o h a n n a - Inredning & pyssel sa...

Jag tycker den lilla stugan ser mysig ut!
Det bästa sättet att bli duktig på att fotografera och lär sig är ju genom att fotografera mycket. Jag tror aldrig att man är helt fullärd, man kan alltid lära sig mer och bli bättre. Men visst är det kul att fotografera! =) Jag skulle vilja fotografera människor mer och göra någon planerad fotografering, så syrran får nog vara min modell någon dag, det brukar hon få vara. =)