torsdag 21 augusti 2008

Fler Danmarksinköp

Innan jag åkte iväg till Danmark igår hade jag siktat in mig på att köpa parfym. Som vanligt hade jag missat att testa de olika parfymerna innan och stod där som ett fån och sniffade ömsom på provlappar, ömsöm på mina handlovar. Det är ju rätt viktigt att man testar dem, så man inte får en som luktar illa när man tar den på sig. Jag stod där och velade och funderade på om jag skulle chansa på en 400 kronors-parfym eller inte. Jag ställde ner dem och gick mot godiset istället.

Men, på väg till godiset sprang jag på special-hyllan. Dvs den hyllan där de har små erbjudanden mm. Där stod en förpackning med de två parfymerna jag velade om i miniformat! För bara 260 kronor! Taget!

Att det dessutom var två av varje sort, så jag kunde dela med min kollega gjorde inte saken sämre! Nu kan jag testa hemma ifred, när jag vill och bestämma mig i lugn och ro!

Vilka var nu parfymerna jag valde mellan? Jo, Donna Karens Red Delicious och Green Delicious.

4 kommentarer:

karro, sa...

smart!

Linda P sa...

Vad kul! Den görna har jag haft o var nöjd med. Annars kan jag ha lite svårt för vissa parfymer. HUr var den röda??

kram

Anki sa...

Den gröna är min favorit! Letade länge innan jag äntligen hittade den. Det konstiga är ju att en parfym inte luktar likadant på olika personer. Får testa den röda på jobbet sen då kanske ;-)

Jo sa...

Karro: Visst är jag? :) Och gott luktar jag också!

Linda P: Den röda var finfin, den gröna också.. Hmm.. :) Kram!

Anki: Ja, det är ju märkligt! På vissa personer kan ju en parfym lukta jättegott och så testar man själv och luktar gin o Tonic typ... Jag tar med den röda sen.. ;)