måndag 4 augusti 2008

För att jag kan

Idag har det regnat och blåst en massa härute på ön. Jag gillar oväder, så länge jag inte sitter mitt ute på sjön i en liten båt. Det är riktigt mysigt att sitta och kika på oväder om man bara har ett bra regnställ och är varm. Nu har jag ju dessutom ett par nya finstövlar som jag var tvungen att testa. Jag gick i alla vattenpölar och smådiken jag kunde hitta härute, bara för att jag kunde. Hade jag haft galonbyxor, hade jag satt mig ner i en pöl, men jag hade bara vuxen-regnbyxor, så jag fick nöja mig med att plaska runt med stövlarna. :)

Nu ska jag testa dem igen. Vi ska ut och fiska litegranna. Då kan vi dessutom testa våra nya åror som vi fixade till idag.

2 kommentarer:

Tjohalia sa...

Vad mysigt och härlig det lät! Jag älskar när det regnar, men då vill jag helst vara inomhus. Kram Sandra

Jo sa...

Sandra: Ja,det var mysigt! Så länge man kan gå in o dricka en varm kopp te så... ;)