lördag 23 augusti 2008

Hemlagat och odlat

Idag känner jag mig sådär... hemvävd. Idag är jag hemvävd. Jag har plockat svamp och lingon strax utanför tomten. Middagen idag kommer att bestå av fläskfilégryta med svamp och klyftpotatis. I grytan ska det vara lingon och timjan (hemplockade respektive hemodlad), lök mm. På potatisen har jag basilika och rosmarin (som jag har plockat i trädgården). Till detta kommer vi att äta en grönsallad (med hemodlade tomater och sallad från trädgården). Hemvävd var ordet.
Update: Ibland känner jag mig hemvävd ska det stå i den första meningen. Jag verkar inte bara vara hemvävd, utan även lite småtrög som upprepar saker...

6 kommentarer:

Ellas Inspiration sa...

Gud så smarrigt och speciellt med egenskördat!!

Kram Karin

Loppanlej sa...

oj, det låter helt ljuvligt gott. När får jag komma?

Malena sa...

Hemvävd lät ju tråkigt. Det du skriver låter ju dock härligt och gott. Helt underbart!

J o h a n n a - Inredning och pyssel sa...

Va roligt att nästan allt var hemmaskördat! Då ska du njuta extra mycket! Va gott det lät, tur att jag snart ska äta lunch för nu blev jag hungrig!

Helena på ROOM and serve sa...

Mums vilka vackra bilder :)

Jo sa...

Karin: Ja, det var smarrigt. Och kändes lyxigt! :) kram

Loppan: Du får ta med dig Miss UD och komma närhelst du önskar! :)

Malena: Ja, tråkigt, men samtidigt rejält. Och det var så jag kände mig: Duktig som inte köpte tomater som var hitkörda från Holland osv. :)

Johanna: Ja, det är roligt! Första året med tomater osv. :D

Helena: Tack! :)