söndag 17 augusti 2008

Luften är fri

Gårdagens besök hos J:s bror T inbegrep som vanligt två stora glada hundar. Jag som är kattmänniska har lite svårt att handskas med dessa jättedjur som är väldigt intensiva om man jämför med mina missar. Men de är söta och rara. Jag skulle kunna säga att det är som med små barn; jättesöta och rara, men vad gör man med dom? (Nej, jag har inte fått barn än själv, jag hoppas att det där med handlaget kommer så småningom.. ;) )

De två hundarna heter Tarzan och Stella. Tarzan är ett år äldre än Stella, men fortfarande väldigt valpig. När Tarzan var liten, hoppade han överallt och på alla, men det har ju T försökt få honom att sluta med. Eller, Tarzan har slutat hoppa på folk, men istället hoppar han rakt upp, som en känguru. Han ser inte bara lite fånig ut när han som stor Rottweiler studsar upp och ner på ett och samma ställe. Han ser väldigt fånig ut. Men han hoppar ju inte någon annan. Det är lite som när man retades med brorsan när man var liten: "Luften är fri, luften är fri!". Nu vet ju inte jag om det anses som väluppfostrat att hoppa upp och ner, men för mig som bara ser det ibland, tycker jag att det ser helfestligt ut. Tyvärr lyckades jag aldrig fånga honom i hoppet, men så här ser raringarna ut:

7 kommentarer:

Linda P sa...

Ååå jag tycker de var gosiga, jag!

Moneybrother är sååå bra live, verkligen! Nu ska jag kolla vad det där med kursen var :)

annette sa...

Riktigt "söta" för att vara rottisar!

Din Misse från Peking finns på bloggen!

Kram //annette

Jo sa...

Linda P: Mja, gosiga vet jag inte om jag skulle sträcka mig till, men rara är de iaf ;) Lite stora för min del!

Annette: Åh, då måste jag kila in dit! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Fina hundar men jag skulle börja med någon mindre storlek om jag själv köpte hund.

Jo sa...

Miss UD: Det är nog att rekommendera, ja. :) Jag kommer nog aldrig att köpa rottisar.. :)

Loppanlej sa...

Vilka snyggingar! Rottisar är så fina, inte någon hund för mig kanske men jag tror jag går under snart: varken hund eller skurk, det går ju inte.. ;)

Jo sa...

Loppan: Ja, de är snygga, men STORA! Jag har ju sagt att jag har en KP till dig. Husse till dessa voffar är dessutom singel, men kanske lite lammkött för damen ;)