fredag 22 augusti 2008

Motionsrapport

Imorse var jag ju duktig och var ute och promenerade ca en timme före jobbet. Eftersom det skulle bli en resa till ostkusten/rucklet, så trodde jag att kvällsmotionen skulle utebli, men tji fick jag! Det har ju regnat en del så Lilla Blå var full av vatten. Så pass full att bensintanken låg och flöt upp och ner. Vilket innebar att bensinen hade blandats upp med regnvatten. Utombordare går sådär bra på bensin-vatten. Inte alls skulle man kunna säga. Så det bidde till att ro ut till ön. Jag fick med andra ord lite motion även under kvällstid. J fick mest dock, han fick även otäcka blåsor. Så här kan man ha det om man har ett hus på en ö och saknar ett par av indianerna i kanoten. Efter detta lär vi lära oss att alltid ha en extra bensindunk liggandes i bilen. Dumhet gör ont, sa min farmor. Hon hade så rätt, så rätt.

Inga kommentarer: