måndag 11 augusti 2008

Stugfiff

På semestern roade jag mig med att måla om köket i Rucklet. Jag har inte direkt piffat till det ännu, det är ju lite tunnsått med inredningsbutiker ute på ön. Jag har inte heller hunnit måla lådhurtsen ännu. Den har fortfarande kvar den där härliga gröna nyansen som den förra ägaren av någon anledning valde. Lägg märke till gardinen som faktiskt är original, inte ett nytryck! (Före och efterbilder finns på ruckel-bloggen)Vi har dock valt att spara originalhandtagen eftersom jag är barnsligt förtjust i dem. (Vi ska ha likadana hemma i lägenhen i stan)
Jag har även målat inuti skåpen eftersom det såg så sjaskigt ut, hur mycket jag än städade. Inget fiff inuti skåpen heller, än så länge, bara vitt och rent :)

7 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Toppenfint.

Hoppas på att få följa med en vacker dag.

Vi får hoppa prom imorgon. Det regnar som bara den...

Loppanlej sa...

"vitt och rent" är inte fy skam! Tjusigt värre. Vill du komma och fiffa till min lägenhet så är du varmt välkommen!

Jo sa...

Miss UD: Du vet att du alltid har en stående inbjudan! :)
Håller med om prom..

Loppan: Nej, vitt och rent smäller rätt högt. Nästan så det är okej att inte fiffa på ett tag :)

Linda P sa...

Men vänta lite nu... Gör inte sig det gröna skåpet väldigt bra ihop med den rödvita mattan??? Hmmmm....

Jo sa...

Linda P: Nä, det vet jag inte. Men dremot matchar de gröna lådorna faktiskt den söta gardinen. Jag kanske kan få ihop det ändå? ;)

Iris sa...

Vilken skillnad det blev innuti skåpen, det blev ju jättefräsht :)

Jo sa...

Iris: Visst blev det? Nu ser man ju vad som finns där, och ännu bättre: Vad man INTE har där i form av insekter mm.... :)